U bent hier:

Proces verbetertraject

Een procesverbetertraject kan het vervolg zijn op een Klantreis, en kan ook het vervolg zijn op een interne analyse over het proces. Het verbetertraject eindigt bij de implementatie van de verbetering. Implementatie betekent in VeranderVisie termen dat medewerkers de verandering willen, weten, kennen, kunnen en doen. Een uitgewerkte oplossing en een startdatum is niet voldoende.

Op zoek naar knelpunten en grondoorzaken.
Samen met het klantteam doorlopen we de stappen van het verbetertraject. Tussen de stappen zijn er Go/NoGo momenten. Als de grondoorzaak is vastgesteld komen we tot oplossingen en een implemenatieplan. De implementatie bestaat uit het uitwerken van de oplossing en het invoeren van de oplossing. Door de inzet van de VeranderVisie DOEN training, die gericht is duurzaam intrinsiek gedrag, realiseren we de oplossing en zorgen we dat de medewerkers die uitvoeren zoals afgesproken. Daarnaast initiëren we Continu Verbeteren en meten we de voortgang.

Wat krijg ik uiteindelijk?
Het procesverbetertraject levert een verbetering van het proces die door de medewerkers daadwerkelijk wordt uitgevoerd. De basisaanpak bevat de volgende elementen:

  • scoping en kick-off-sessie met een team van opdrachtgever;
  • analyse probleem, doel en oorzaken op basis van "current state" brown paper proces beschrijving;
  • genereren van mogelijke oplossingen voor probleem;
  • implementatieplan en training Houding&Gedrag;
  • implementatie en meten prestaties.

Het procesverbetertraject is inclusief alle workshopmaterialen en voorbereiding van de sessie.