U bent hier:

Coachend leiderschap

De teammanager heeft een grote invloed op het teamresultaat maar zit vaak in de spagaat in de organisatie. We willen de teammanager helpen om de rol als coachend leider goed in te vullen. Voor haar- of hemzelf, maar ook voor de organisatie. Want een goed functionerend middenmanagement bezorgt de organisatie haar resultaten.

Daarom helpen we teammanagers om het verschil te maken voor de klant en in de organisatie. Dit doen we volgens het principe dat managen gaat om het bereiken van resultaat via je medewerkers (dus niet zelf heel hard werken aan operationele bezigheden). Managen voor continu verbeteren is stimuleren van mensen zodat je medewerkers hun persoonlijke top halen.

Om persoonlijk te groeien is een veilige omgeving nodig en dient er gewerkt te worden aan een cultuur van vertrouwen waarin de dialoog gevoerd kan worden over de manier van werken. Conflicten mogen en zijn zelfs nodig, maar kunnen alleen constructief zijn in een veilige omgeving. Dit samen met een focus op positieve bekrachtiging van gedrag en resultaten in plaats van nadruk op straf en dwang.

Resultaten:

  • Een veilig team waarin vertrouwen heerst en een goede dialoog gevoerd wordt.
  • Continu verbeteren volgens de LEAN-kata manier.
  • Een hoger niveau van klanttevredenheid, meer plezier op het werk en betere prestaties.
  • Duurzame intrinsieke gedragsverandering. Manager en medewerkers ontwikkelen zich naar een hoger niveau.