U bent hier:

Cultuur is gedrag is verwachting

Als je altijd topservice krijgt van een bedrijf, weet de klant dat. Als ...

Zo doen wij dat hier! Weten wat je kunt verwachten is soms handig en soms zit het vreselijk in de weg.

  • Als je zegt dat de klant op één komt maar je houdt je streng aan de kleine letters als een klant al 15 jaar klant is, dan onthoudt de klant dat.
  • Als je altijd topservice krijgt van een bedrijf, weet de klant dat;
  • Als je zegt dat je medewerkers beslissingen mogen nemen, maar je controleert of alles goed gaat en ze mogen geen fouten maken, dan weten mensen dat.
  • Als je altijd te laat op een afspraak bent dan weten mensen dat.
  • Als je zegt dat je terugbelt en je doet dat ook altijd, dan weten mensen dat
  • Als je altijd je actiepunten oppakt, dan weten je collega’s dat;
  • Als je dochter geld leent en dit nooit hoeft terug te betalen, dan weet je dochter dat.

Cultuur en gedrag is waar je in getraind wordt door de consequenties die je ervaart. Veranderen van cultuur start bij het veranderen van gedrag. Cultuur is wat je van elkaar verwacht, cultuur is wat anderen van jou verwachten. Veranderen van cultuur begint bij het veranderen van gedrag. Druppel voor druppel.