U bent hier:

De lounge set.

Ik begrijp dat het zo werkt en teken, Kafka is er niets bij. Als hij weg is sta ik van mezelf verbaasd dat ik nog "begrijp" dat het zo werkt ook. Accepteer is een beter woord hiervoor.

Ding dong. Daar is de lounge set. Precies in het laatste half uur van de aangegeven periode. 

Ik ben wel blij dat ze er zijn, want anders dan had ik in de middag ook nog thuis moeten blijven.

En ik ben natuurlijk blij dat de lounge set er is. De oude hebben we vorige week ritueel gesloopt. Toen we die kochten zei de verkopen nog dat hij gewoon buiten kon blijven staan. Nou dat was ook zo, alleen zei hij er niet bij dat hij dan gewoon weg zou rotten.

Mijn vriendin schaamde zich er zelfs wel voor want we hadden halverwege de zomer de bank moeten repareren. En repareren zodat het er mooi uitziet is niet mijn sterkste kant. Gelukkig konden er kussens over de gerepareerde plank. Wel jammer dat je schuin zat.

Ok, de nieuwe bank is er. Ze hebben haast zoveel is wel duidelijk. Ze vragen niet eens waar ze de dozen neer kunnen zetten, en rijden met de steekwagen door achter het huis en zetten ze neer. Even de laatste dozen halen van deze lading en dan kunnen ze weer verder. Nog even tekenen en weg zijn ze.

Nog even tekenen zeggen ze. Ik zeg dat het niet klopt. Het was echt heel simpel en heel snel te zien, maar de rechterhoekbank is er niet. Dat is een linkse hoek geworden. De man luistert niet. Of ik nog even wil tekenen. Op drie plaatsen. Ik zeg dat het niet klopt. Ik zeg:,,Kijk het is echt heel simpel. Deze hoek is niet goed, want we hebben aan de linkerkant al een loungebank. Dus de linkerhoek hebben we dubbel en de rechterhoek is er  niet."

Dan moet ik niet bij hem zijn. Of ik even wil tekenen voor ontvangst. Ik besef dat het deze man totaal niet interesseert, omdat dit voor hem totaal onbelangrijk is in zijn werk. Ik moet kantoor maar even bellen voor een wisselactie.

Ik begrijp dat het zo werkt en teken, Kafka is er niets bij. Als hij weg is sta ik van mezelf verbaasd dat ik nog "begrijp" dat het zo werkt ook. Accepteer is een beter woord hiervoor. De man wordt totaal niet afgerekend op de juiste levering. Sterker nog als hij niet opschiet krijgt hij van zijn baas en zijn collega in de bus op zijn kop.

,,Ja, zegt u het maar":Ik bel het bedrijf waar ik het besteld heb. Ja zeg ik het plaatje op de doos was goed en duidelijk, maar we moesten een rechtse hoek hebben. Op de doos was trouwens wel een sticker geplakt waarop stond rechtse hoek. Dus de tekst klopt niet met het plaatje.

,,Ok, ik corrigeer het meteen": Zegt ze. Ze wil ophangen. Moeten we niet afspreken wanneer jullie het komen brengen? Ja binnen twee werkdagen, zegt ze. Ok, maar dan zijn we niet thuis. Wij werken en vandaag was ik speciaal thuis gebleven.

O, dan zorg ik dat u gebeld wordt. Na een paar minuten komt de bevestiging van de correctie via de email: linkse hoek. Fout, die hadden we dus al, en dat was niet de goede. We bellen weer. Ok, het wordt nu goed hersteld.  Ze wil ophangen. En we worden nog gebeld voor de levering, vraag ik? Binnen twee werkdagen komen we het brengen, zegt ze. Ok, maar dan zijn we niet thuis. Wij werken en vandaag was ik speciaal thuis gebleven. O, dan zorg ik dat u gebeld wordt. 

De volgende dag wordt er gebeld en de afspraak wordt gemaakt.

De bank wordt enkele dagen later geleverd. Het is de goede. Rechterhoek OK, linkerhoek KO.