Cases

Mijn opdrachtgevers hebben iets gemeen: ze willen hun prestaties blijvend verbeteren en ze willen leren om iedere dag beter te worden. Het is mijn passie om ze daarbij te helpen. Dat deed ik al bij een groot aantal organisaties, groot en klein en in diverse branches. Hieronder een greep uit mijn opdrachten.

Case: Zorggroep Almere

Case Zorggroep Almere. Zorggroep Almere biedt eerstelijnszorg in gezondheidscentra, op de huisartsenpost en in thuissituaties. Wanneer het thuis niet meer lukt, kunnen mensen terecht in één van haar woonzorgcentra.

De ondersteunende diensten wilde een flinke professionaliseringsstap maken om zorgprofessionals nog beter te ondersteunen. Lees hier meer over deze case.

Case: Raad voor advies

Bijna ieder land binnen Europa heeft een nationale accreditatie-instantie. In Nederland is dat de RvA. Burgers en bedrijven willen kunnen vertrouwen op de kwaliteit van producten en diensten. Met accreditatie verrijkt de RvA dat vertrouwen.

De Raad voor Accreditatie had behoefte aan een interim manager die twee operationele teams zou aansturen en die daarmee ook de verantwoordelijkheid op zich nam voor het implementeren van het programma Doorontwikkeling Operationele ORganisatie. Daarbij paste ook een andere managementstijl.

Case: Zeesluis IJmuiden

De Noordersluis bereikt in 2029 het einde van zijn technische levensduur. Ook is de Noordersluis te klein geworden voor de steeds grotere zeeschepen. Zeesluis IJmuiden laat toe dat schepen ook bij laag water vlot en veilig het sluizencomplex IJmuiden kunnen passeren.

De directie van het bouwconsortium had behoefte aan programma om de dagelijkse voortgang flink te verbeteren in verband met oplopende kosten en vertragingen in de oplevering. Lees hier meer over deze case.

Case: a.s.r.

a.s.r. is een verzekeraar die er alles aan doet om mensen te verzekeren op een manier die bijdraagt aan een eerlijke en duurzame maatschappij. a.s.r. helpt mensen mensen in Nederland met de schade die ze oplopen. Maar ook als ze een inkomen nodig hebben of als er iets gebeurt met hun gezondheid.

Het management van de business unit en het teammanagement had behoefte aan een verandermanager en LEAN-expert die kon helpen bij de inrichting en ontwikkeling van nieuw op te richten Klantteam. Het klantteam is de blauwdruk voor de nieuwe organisatie en daarom was het slagen van de nieuwe koers.