Blogs en inspiratie

Hoe bereik je gedragsverandering? Tip 2: verbind en raak dat niet meer kwijt.

Hoe bereik je gedragsverandering? Tip: zorg voor verbinding. Een goede verbinding helpt om een goede dialoog te krijgen.
30 juni 2022/door djswinkels

Ander gedrag? Gemakkelijk!

Als veranderen van gedrag de bottleneck is voor veranderingen in organisaties, zoek dan naar mogelijkheden (en maak er dan een sport van) om het gewenste gedrag aantrekkelijk te maken voor de medewerker.
1 juni 2022/door djswinkels

Nieuw elan voor lean met OBM

lean aanpak is een krachtige en effectieve aanpak voor betere prestaties van je organisatie. Toch is het opvallend dat er bij lean werken vaak zo weinig kennis is van effectieve gedragsinterventies. En niet alleen bij lean, bij de meeste ontwikkel concepten die ik tegenkom bij organisaties ontbreekt deze kennis.
2 mei 2022/door djswinkels

SpelTip voor gedragsverandering: hou vol en heb plezier.

De interviewer vroeg hoe ze erin geslaagd was de overtollige kilo's kwijt te raken. Ze vertelde waarom het nu wel gelukt was om af te vallen, terwijl dat enkele verwoede pogingen in het verleden niet gewerkt had.
23 april 2022/door djswinkels

Case: Professionalisering ondersteunende dienst Zorg.

Help ons om het niveau van de Support Desk op alle onderdelen naar een hoger niveau willen brengen zodat zij de andere teams kan helpen om professioneler te worden.
8 april 2022/door djswinkels

Case: Beter samenwerken door investeren in afstemming

We hebben vooral gezorgd dat het veilig was om elkaar te coachen en uit te dagen. Ook hebben we de dagelijkse afstemming aangepakt via een praktische dagelijkse overlegstructuur.
31 maart 2022/door djswinkels

Continu verbeteren: ga van standaard naar standaard!

Brailsford en zijn team gingen aan de slag en stelden alles ter discussie, én belangrijker, voerden vanaf dag één allerlei kleine verbeteringen door.
9 maart 2022/door djswinkels

Strategie: als je het kunt laten landen kun je gaan vliegen.

Hoe laat je de strategie landen. Met een goed gedragen plan en aandacht voor de medewerkers kom je al een heel eind.
25 februari 2022/door djswinkels

Op tijd inloggen bij frontoffice: houding en gedrag

Houding en gedrag. Doen zoals afgesproken.
23 februari 2022/door djswinkels
Toon meer